Flere slipper til på kulturskolen

Venstres forslag om tilleggsbevilgning til Kulturskolen ble vedtatt i Oppvekst-utvalget og Formannskapet. -Skal vi kutte køer og styrke kulturskolen i SFO må vi gjøre det så det monner, sier Venstres Liv Jacobsen, som fremmet forslaget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

fv1

Foto: Ivar Ruud Eide

Rådmannen i Frogn fremmet i ukens utvalgsrunde en sak om styrking av kulturskolen. Dette var oppfølging av et vedtak kommunestyret gjorde i handlingsplanen for 2010-2013. Rådmannens forslag var å kutte ventelister og styrke kulturskoletilbudet knyttet til SFO. Rådmannen ville primært behandle spørsmålet sammen med handlingsplanen for neste år, men hadde også formulert to alternativer som innebar utvidelse allerede fra starten av skoleåret 2010-2011.

Høyre fremmet først den mest moderate økningen, men sluttet seg også til Venstres forslag om et skikkelig løft for kulturskolen. Tiltaket gir 30 flere barn plass på kulturskolen, i tillegg til en generell kvalitetsheving og en styrking av tilbudet i SFO.

-Nå var det Kulturskolens tur, den er både et godt oppveksttiltak og et kulturtiltak til glede for mange, avslutter Liv Jacobsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**