Lengre ølsalg

Helse- og Omsorgskomiteen har etter forslag fra Venstre vedtatt å utvide ølsalg i butikk med to timer på hverdager og helligdager. – Et godt gjennomslag for Venstres konsekvente linje i alkoholpolitikken i Tromsø, sier kommunestyrerepresentant Jonas Stein Eilertsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Jonas Stein Eilertsen

Foto: Ivar Kvaal

Rådmannens innstilling varat saken tas til orientering, altså negativt i forhold til å gå tilbake til de tidligere salgstidene. Jonas Stein Eilertsen fikk likevel reversert ordningen, som ble vedtatt i forbindelse med kommunens rusmiddelpolitiske handlingsplan i 2008 (av Ap, Krf, SV, Sp og Rødt).

– Det er bare å spørre enhver tromsøværing hva de mener om innstrammingen. Jeg er sikker på at svært mange vil si at den er helt tåpelig og jeg tror veldig mange er glad for at formyndergrepet blir litt mindre klamt. Venstre er et liberalt parti som vil ha mindre reguleringer. Om du ønsker at politikerne skal regulere din adferd fra vugge til grav, da stemmer du Krf, Ap, SV eller Rødt, sier Eilertsen.

Saken skal nå videre til kommunestyret, og sansynligvis trør den nye ordningen i kraft 24.juni.

Les mer på TV2

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**