Første skoledag på Hedrum barneskole

Bommestad og Rødbøl er historie og den nye, sammenslåtte skolen har fått navnet Hedrum barneskole. Stor feiring med politiker, administrasjon og Fridtjof Fomlesen snublende inn på scenen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Det har vært høy temperatur rundt lokaliserningsdebatten på Bommestad og Rødbøl, men på onsdag var det glede og fremtidsoptimisme som preget dagen.

Nora synger

Det var stort oppmøte på første skoledag på den nye skolen med fanfare, musikk, taler og underholning. Det var Jenny som hadde foreslått det nye skolenavnet og hun fikk et silketrykk av Ørnulf Bast for innsatsen. Både rektor Marianne Almås, leder av OK-komiteen Hallstein Bast og ordfører Øyvind Riise Jenssen ga gode ord med på veien.

Fridtjof Fomlesen og venner

Fridtjof Fomlesen greide å rote til alt det som skulle vært en høytidelig åpning og høstet rungende lattersalver fra små og store. Selve markeringen av åpningen ble gjort i fellskap av Riise Jenssen og Fomlesen ved å knyte et bånd.

Ordfører og Fomlesen

Som alternativ til å klippe en snor. Eter at åpningen var vel unnagjort stod avdukningen av navneskulpturen for tur og deretter var det saft og – naturligvis – skolebrød til alle!

Avduking av navneskulptur

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**