Råde Venstre fordoblet på 15 måneder

Mens de øvrige lokalpartiene melder om medlemsnedgang, har Råde Venstre hatt en betydelig vekst i medlemsmassen. Siden Stortingsvalget 2009, som sendte Venstre under sperregrensen, har lokalpartiet fordoblet sitt medlemstall.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Jeg er jo selv en av de som bestemte seg under sist valg for å engasjere meg i politikken, forteller leder i Råde Venstre Christian Holstad Lilleng. Som så mange andre synes jeg det var ille at partiet jeg stemte på selv gikk under sperregrensen og ville derfor ta i et tak selv også.

Og Lilleng var slettes ikke alene; – Da vi gikk gjennom mendlemslistene denne uken fant vi ut at Råde Venstre faktisk hadde fordoblet medlemstallet siden sist valg, fortsetter Lilleng.

Christian Holstad Lilleng

Foto: Sissel K Haugen

På spørsmål på hva han tror er grunnen til den eventyrlige veksten i hans Venstre i forhold til de øvrige Råde-partiene svarer han følgende; – Vi har vært bevisste på å være synlige, vi har vært bevisste på å være tydelige, og vi har vært bevisste på at alle kan bidra uavhengig om man kan sette av en time og dagen eller et kvarter i måneden. Alle har ønsker og tanker om bygda vår, så det er nok flere som har lyst til å engasjere seg i politikken enn vi tror. Etter hva jeg har skjønt så er vi i Venstre litt flinkere til å inkludere de nyinnmeldte enn de øvrige partiene er, det tror jeg er litt av hemligheten bak at vi øker og de andre minsker.

Lilleng mener det blir et knallharde ni måneder frem mot valget. – Selv om vi har fordoblet medlemsmassen så har vi en formidabelt stykke arbeid foran oss skal vi nå målet vårt om fem representanter i kommunestyret. For å få fem representanter bør vi opp mot 18% oppslutning og med målrettet arbeid så skal vi klare det!

Bli medlem du også! Meld deg inn her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**