Rekordlang Råde Venstre-liste – Lilleng nominert på topp

Hele 29 personer har sagt seg villig til å stå på Råde Venstres kommunevalgliste i 2011. Nominasjonskomiteeen har innstilt at Christian Holstad Lilleng, Elisabeth Krathe Steve, Kjell Andre Aasheim og Elin Marie Johannessen får de fire første plassene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Fire kummulerte kandidater
Christian Holstad Lilleng (38) er forslått som ny førstekandidat og ordførerkandidat. Han er i

Christian Holstad Lilleng

dag leder i Råde Venstre og styremedlem i Østfold Venstre. Han jobber som lærer på Råde ungdomsskole og har sin utdannelse fra Høgskolen i Østfold og Norges Idrettshøgskole. Christians ståpåvilje og engasjement for idrett, samfunn og lokaldemokrati har blitt lagt merke til. Han er en god samfunnsdebatant, har politisk teft og ser muligheter der andre for lengst har møtt veggen.

Elisabeth Krathe Steve

43-årige Elisabeth Krathe Steve er eldst (!) av de fire kummulerte (43). Hun bor i Saltnes, er nyutdannet fra Høgskolen i Østfold og er viden kjent for sitt engasjement for barn og unge i Råde. Hun har tidligere representert AP i kommunestyret i Råde.

Kjell Andre Aasheim

Kjell Andre Aasheim (35) er innstilt som nummer tre. Han har økonomisk utdannelse fra Stetson Univeristy i Florida/USA og er selvstendig næringsdrivende.

Elin Marie Johannessen

Nummer fire på listen er Elin Marie Johannessen (25). Hun studerer ved Høgskolen i Østfold og har det siste året vært studentleder for studentene i Østfold.

Plass 5-10
Nominasjonskomiteen, som er bestående av Randi Sundby og Harald Nilsen, har videre nominert følgende personer til plassene 5-10:
5 Rune Aae
6 Andres Wiik Saxegaard
7 Martin Thyrum
8 Randi Sundby
9 Arne Roterud
10 Reidun Sørlie

Totalt er det altså foreløpig nominert 29 personer til listen. Nominasjonsmøtet i Råde Venstre er 12.januar 2011 og det kan tilkomme flere navn frem til da.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**