Bygg videre på suksessene

Venstres Terje Johansen har liten tro på at et aksjeselskap vil være en god investering for å markedsføre Drøbak. -Sats heller penger på å besvare julebrevene, sier han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**


Diskusjonen gikk høyt på Næringsrådets siste møte, der det ble foreslått å etablere et aksjeselskap for å markedsføre Drøbak. Johansen har liten tro på dette.

-Drøbak er markedsført bedre enn de fleste småbyer i Norge, både nasjonalt og globalt, sier Johansen.

Drøbak sentrum

Foto: Ivar Ruud Eide

Han trekker frem Eva på Julehuset, Tom på turistkontoret, Benjamin på Kafe Teskje, Avistegnerhuset, Oscarsborg med opera og andre aktiviteter og Danutas konserter som eksempler på aktiviteter som sørger for medieoppmerksomhet tilsvarende millioner av reklamekroner, et budsjett som et aksjeselskap bare kan drømme om å råde over.

Johansen oppfordrer næringslivet til å organisere et Næringsforum med et styre som kan bistå kommunens administrasjon og politikere med råd, samt et nettverk for å kanalisere etablerere utenfra inn i rett spor.

Han mener politikernes bidrag til næringsutvikling i Frogn er satsinger som Drøbak Gjestehavn og Badeland.

-Vi kan også bidra ved å holde fast på at Thon må avsette 1. etasje i sine boligblokker på Lehmansbrygga til næring, sier Johansen. Få er vel bedre enn han til å lokke til seg næringsdrivende og arbeidsplasser.

Johansen mener støtten til næringsutvikling på årets budsjett bør brukes til å bygge videre på suksessene.

-For eksempel kan vi bevilge Tom "julenisse" 250.000 kroner for å besvare de 10.000 brevene som nå bare lagres, avslutter han. Et Drøbaks-kort til alle 10.000 der de ønskes velkommen til byen vår er målrettet markedsføring.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**