Venstres Terje Johansen vil bli ordfører i Frogn

Kommunepolitisk ringrev og tidligere stortingsrepresentant Terje Johansen er Venstres ordførerkandidat ved kommunevalget 2011, på en liste med både erfarne politikere og nye navn.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

fv3

Foto: Ivar Ruud Eide

-Dette er et skjebnevalg for Frogn, sier Terje Johansen. Det er planer for monsterutbygginger på Kolstad, mellom Dammen og Havsjødalen og rundt Oppegårdstjernet. Venstre setter ned foten for nedbyggingen av kommunens grønne områder.

Frogn Venstre hadde nominasjonsmøte på Avistegnerhuset torsdag 10. januar. Partiet har vært kommunens tredje største parti i perioden, og har preget politikken gjennom utspill og forslag. Ved siste budsjettbehandling la Venstre stor vekt på at badeanlegget som det har vært snakket om i mange år nå må komme på plass. Utvikling av sentrum og skjerming av ressursene i skolen er saker Venstre har frontet i perioden.

Venstre er optimistiske for valgutfallet, og kumulerer seks kandidater. I 2007 manglet 50 stemmer på at Venstre tok Arbeiderpartiets 6. mandat.

Se Venstres liste her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**