Avledningsmanøver for Arbeiderpartiets vekstpolitikk

Arbeiderpartiets Bjørn Loge gjentar sine spørsmål for å få bort oppmerksomheten fra sitt forslag om 200 boliger pr år, sier Venstres Nicolay Corneliussen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Frogn Venstre ønsker å redusere veksten i boligbyggingen i Frogn til ca. 50 nye boliger per år for å få en mer kontrollert vekst. Partiet frykter at kraftigere utbygging vil forringe kvalitetene som gjør Frogn til et godt og attraktivt sted å bo.

Nicolay Corneliussen

Foto: Venstre

-Bjørn Loge forsøker å få bort oppmerksomheten fra sitt eget forslag om å bygge 200 boliger i året ved på nytt å be Venstre redegjøre for hvor vi ønsker å bygge 50 boliger per år de neste fire årene, sier Corneliussen.

Når Loge i et tidligere innlegg spurte hvor Venstre ville bygge 200 nye boliger i neste kommunestyreperiode, pekte Venstrepolitikeren på at det allerede med AP og Høyre i spissen er vedtatt et boligprogram med 140 nye boliger i snitt per år de neste fire årene, der mesteparten av disse vil komme innenfor Drøbak, Heer, Sogsti og Dyrløkkeåsen. Boligprogrammet der alle vedtatte reguleringsplaner står oppført kan lastes ned fra Frogn kommunes nettsider.

Venstre har stemt imot eller forsøkt å endre innholdet i flere av disse planlagte utbyggingene som for eksempel Tverrkjegla Øst og Ottarsrudgrenda, blant annet for å sikre grønne lunger, og har også foreslått å skyve planer i boligprogrammet frem i tid, uten å få flertall for dette.

-Om Frogn Venstre skulle få større innflytelse i Frogn kommune etter neste valg, kan vi love Bjørn Loge at vi skal kjempe mot monsterutbygging i Frogn fra Dammen til Havsjødalen, rundt Ottarsrudtjern og i Kolstad Skog og Ekebergåsen, skriver Corneliussen i sitt svar til Loge i Amta 17.03.2011.

Les Corneliussens svar til Loge her…

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**