FrP gjør sine hoser grønne, men hos hvem?

I flere ordrike leserbrev skriver førstekandidaten til Hurum FrP, Trond Røed om ulike temaer som opptar ham. En skulle tro leserne var mer opptatt av hva slags politisk samarbeid Røed og hans parti ser for seg etter valgnatten i september.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Leder av FrP, Siv Jensen, sa forleden at FrP skulle søke samarbeid på borgelig side. Hva da med at velgerne i Hurum ved sist valg stemte frem et borgerlig flertall, mens FrP lokalt med Trond Røed søkte personlig makt fremfor gode, forutsigbare politiske løsninger for kommunen. Frp innsatte en ordfører fra Arbeiderpartiet fremfor en fra borgelig side.

Til høsten har borgelige velgere i Hurum to valgmuligheter, Høyre og Venstre. Øverst på begge partilistene stiller uredde, tydelige kvinner som har sitt daglige virke i Hurum kommune og kjenner konsekvensen av stramme budsjett og stort arbeidspress. Mitt personlige valgønske er at disse to partiene får flertall og kan styre Hurum sammen. En sunn økonomisk politikk, hensyn til naturen, fokus på primæroppgavene til en kommune og satsning på nyetableringer innen småbedrifter og selvbyggertomter er noen av hovedlinjene.

Marianne Arctander

Foto: Finn Dale Iversen