Kratftig vekst for Venstre

På siste måling for Nationen/ Klassekampen øker Venstre mest av alle partier med 2,8 prosentpoeng til en oppslutning på 6,2%

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Målingen er tatt opp rett etter landsmøtet og spørsmålet man har stillt tusen personer er hva man ville stemt dersom det var Stortingsvalg idag.

Vekst

Foto: Microsoft

Det er gledelig med en slik vekst, men veksten er neppe reell da denne målingen tidligere har beregnet en oppslutning for Venstre på 3,5%. Dette avviker sterkt fra nesten alle andre målinger som plasserer Venstre et sted mellom fire og fem prosent. En del av veksten kan dermed være korrigering av feil tallgrunnlag i tillegg til virkelig vekst. Økningen for Venstre er langt over målingens feilmargin.
Dette sier leder for Drammen Venstre Ståle Sørensen som påpeker at Venstre er inne i en stabil vekstperiode som har vart en stund. Vi merker det på tilsig av nye medlemmer og i konkrete resultater som et rekordhøyt antall lister til høstens lokalvalg.
Venstre er i en positiv utvikling!

Se flere målinger og gjennomsnitt på Pollofpolls

Ståle Sørensen

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen