Lei av å vente på toget

– Venstre er leie av å vente på toget som aldri kommer, men fortvil ikke: Vi har ikke gitt opp. Vi vil bruke enhver anledning på å sikre at toget går når det skal, skriver Venstres førstekandidat til fylkestinget Per Magnus Finnanger Sandsmark og Venstres ordførerkandidat i Råde Christian Holstad Lilleng.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Per Magnus Finnanger Sandsmark

Venstre er leie av å vente på toget som aldri kommer. – Derfor foreslo vi tre tiltak i Stortinget for å sikre raskere dobbeltspor gjennom Østfold, forteller Sandsmark. Med en helhetlig plan for hvor sporet skal gå, etablering av en egen enhet for rask utbygging av jernbanen på Østlandet og muligheten for private til å kjøpe obligasjoner i toget, slik at det kan bygges raskere og forankres bedre i regionen, kunne vi fått jernbanetilbudet i Østfold på skinner raskere og billigere enn planlagt.

Dessverre var det bare Venstre som stemte for dette.

Christian Holstad Lilleng

– Men fortvil ikke: Vi gir ikke opp. Vi er utålmodige på pendlernes vegne, og jeg lover at vi i Venstre vil bruke enhver anledning i Stortinget og Fylkestinget på å sikre at toget går når det skal, avslutter Lilleng.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**