Skulptur utstilling i Risør

Vi må ta i bruk hele Risør sentrum og særlig området langs Risør havn fra Holmen til Flisvika og etablere spennende skulptur utstillinger der, foreslår leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen, som også er leder av Risør kommunes utsmykningskomité.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Ta i bruk hele strandpromenaden fra Holmen til Flisvika som utstillingsarena - det vil skape økt aktivitet

Ta i bruk hele strandpromenaden fra Holmen til Flisvika som utstillingsarena – det vil skape økt aktivitet
Foto: Jan Einar Henriksen

Vi må tørre å tenke nye og spennende tanker og se utenfor oss selv om vi skal lykkes med i vårt arbeid for å tiltrekke os nye kunstnere og derigjennom sikre Risør en plass som kunstnerby på lik linje med Stavanger, Århus og andre betydelige byer.

Utstilling Århus

Utstilling
Offentlig utsmykning og utstillinger bør skape diskusjon og skape et engasjement som rekker langt utenfor Risørs grenser og jeg savner faktisk slik kunst i Risør idag og hvorfor tar vi ikke i bruk hele strandpromenaden fra Holmen til Flisvika som et unikt utstillingslokale for moderne kunst? Hva om vi inviterer kunstnere til Risør for å stille ut sin kunst langs havnen slik de gjør det i f.eks Århus og i Stavanger hvor de “rustne menn” ble utplassert ulik steder i byen.

Utstilling Århus

Foto: Jan Einar Henriksen

Skal vi få til ønsket vekst og utvikling i Risør må vi sammenligne oss med de beste kunstnerbyene og lage vår lokale vri, for vakrere omgivelser skal vi lete lenge etter, avslutter en entusiastisk leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen, som vil følge opp saken i kulturstyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**