Valg 2011

Leserinnlegg Farsunds avis

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Bæ, bæ, bæ!
Lista Ungdomslag i samarbeid med ungdom fra Cocoon ressurssenter, framførte i helga den politiske satiren "Stigen". Regien var utført med kyndig hånd av Mehrdad Khameneh. Tor Fromreide fortalte at det var mange år siden ungdomsteater ble framført i kommunen. Stykket stilte flere spørsmål slik som: Hvem har rett til å stå i "Stigen"? Hvem har krav på å fortelle "sannheten"? Hvilke prosesser fører til at enkelte kan framføre sitt budskap? Har budskapet innhold, eller er det bare bæ, bæ, bæ?
Farsund Venstres valgkamp saker i 2011 bygger på flere prinsipper. Tre av dem er; demokrati og åpenhet, styrke ungdommens mulighet til å bli hørt og kulturelt mangfold. Forrige fredag viste Lyngdal et strålende eksempel på utøvelse av demokratiske prinsipper i forbindelse med skolesaken. Demokratiets spilleregel nr.1 er at folkets røst skal bestemme hvilken politikk som skal føres. Ungdommen var også sterkt engasjert. Farsund Venstre kan garantere sine velgere at det programmet vi går til valg på også vil styre vår politikk de neste 4 år. Skulle saker dukke opp hvor ny informasjon kan tilsi nye retninger, vil partiet stå i spissen for å arrangere åpne folkemøter. Her vil folkets mening være avgjørende. Ungdom og kulturelt mangfold ønskes velkommen!

Beate M. Johnsen
Leder Farsund Venstre