La museumsskogen forbli skog

Follo Museum prøver nok en gang å regulere museumsskogen ved Oppegårdstjernet til boligfelt. Ikke aktuelt, sier Terje Johansen (V).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Terje Johansen

Foto: Ivar Ruud Eide

-Venstre er mot utbygging av Museumsskogen, selv om det drypper på gode formål, sier Johansen til Amta 8. juli 2011. Vi falt da heller ikke for Thons fristelser med et lite kulturhus hvis han fikk privatisere resten av Lehmannsbrygga.

Museets styreleder var nylig ute i Amta for å presentere prosjektet. Johansen er ikke imponert over forsøket på å presentere utbyggingen som miljøvennlig fordi det er småhus. Venstres førstekandidat er bekymret for bit-for-bit-nedbygging av marka, og liker dårlig at nye boligområder utnyttes slik at presset på markagrensen vedvarer. Jo færre boliger som kommer i et område, jo kortere tid går det før noen vil fortsette innover i marka.

Selv Høyre stemte mot regulering av dette området forrige gang, og Arbeiderpartiet har på sitt program at Oppegårdstjernet skal vernes.

-Derfor regner jeg med at det blir et betryggende flertall imot også denne gang, avslutter Johansen.

Venstre vil ikke slippe til boligbygging rundt Oppegårdstjernet. Illustrasjonsfoto.

Foto: Ivar Ruud Eide

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**