Siste sjanse til å påvirke Lehmannsbrygga

Venstres Terje Johansen har bedt rådmannen sende byggetegningene for Lehmannsbrygga til partiene. Verneforeningen frykter at en glassvegg vil være inntrykket av brygga fra Storgata.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

I et oppslag i Amta 18. juli 2011 går Verneforeningen hardt ut mot tegningene de har fått nabovarsel på for Lehmannsbrygga. Tegningene viser at innsynet fra Storgata vil være dominert av en stor glassbygning som skjuler boligområdet lenger inn på brygga.

Terje Johansen vil at politikerne skal få se tegningene for Lehmannsbrygga

Foto: Faksimile

-Bygget stenger for fri ferdsel samt utsyn mot sør, sier Verneforeningens Ivar Høivik til avisen, og mener politikerne ikke kan ha sett konsekvensen av vedtaket de gjorde.

Venstres førstekandidat Terje Johansen reagerer sterkt på tegningene verneforeningen har mottatt, og sendte umiddelbart en epost til rådmannen der han ba om at partiene må få tilsendt tegningene når søknaden blir levert.

Terje Johansen

Foto: Ivar Ruud Eide

-Dette er en tragedie for Drøbak, sier Johansen til Amta, og folk forstår ikke konsekvensen av det som holder på å skje.

Venstre fikk bare med seg SV, KrF og Sp på å stemme mot den siste detaljreguleringsplanen som åpner for det store glassbygget, mens Arbeiderpartiet gikk bort fra sin tidligere posisjon og støttet reguleringen. Johansen håper at hvis særlig Arbeiderpartiet får se konsekvensen av vedtaket vil de kanskje komme på bedre tanker.

-Dette er siste sjanse, sier han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**