Et angrep på demokratiet

Oppland Venstre er sjokkert over bomben mot regjeringskvartalet og angrepet på AUF-leiren den 22. juli. – Ungdommer og familier fra Oppland er også direkte rammet av denne tragedien. — Våre tanker og medfølelse går først og fremst til de som opplevde tragedien, og de som har mistet noen av sine, sier Eivind Brenna, leder i Oppland Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Oppland Venstre sender sine kondolanser og medfølelse til AUF og Arbeiderpartiet. Sorgen skal vi være med og bære. Alle skal vi arbeide videre for et åpent og varmt samfunn.

Angrepet den 22. juli er også et angrep på vårt demokrati, vårt åpne samfunn og de gode verdiene vi står for, på tvers av partigrenser. Det er viktig at alle står sammen og jobber videre for at disse verdiene ikke skal gå tapt på grunn av disse utrolig ondskapsfulle handlingene.

Eivind Brenna

Foto: Christoffer Biong

– Overveldende deltagelse fra befolkningen på minnesmarkeringer, rose- og fakkeltog viser at han som står bak disse onde gjerningene har tapt. Demokratiet og nestekjærligheten er for sterk, uttaler Brenna.

Vi står foran et lokal- og fylkesvalg denne høsten. Et feigt angrep mot uskyldige, mot engasjerte unge, gir oss enda mer overbevisning om at vi skal jobbe videre. Vi skal diskutere, uttrykke meninger, og la folket bestemme hvilken retning vårt samfunn skal ta videre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**