Valgkampen utsettes til midten av august

Bomben i regjeringskvartalet og tragedien på Utøya har rammet mange mennesker, og rammet oss som samfunn. Av respekt for alle som er berørt av terroraksjonene utsetter vi valgkampen til midten av august. Våre tanker og medfølelse går til alle som er berørt; de som har mistet sine kjære, de som er skadet og de som overlevde.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Bomben i regjeringskvartalet og tragedien på Utøya var et angrep på vårt demokrati, vårt åpne samfunn og på våre framtidige ledere.

Alle partier på stortinget har anmodet om at valgkampen utsettes til midten av august. Dette gjør vi av respekt for de drepte, de som er skadet og alle pårørende.

12.september er det kommune- og fylkestingsvalg, og vi håper at så mange som mulig vil bruke stemmeretten. Å stemme ved valg er en demokratisk rettighet som alle bør benytte seg av. Vi kan ikke ta demokratiet for gitt. Det vil bare utvikle seg dersom vi deltar i samfunnsdebatten og står opp for det vi tror på. Asker Venstre oppfordrer alle til å benytte seg av stemmeretten ved årets kommunevalg.

Vi må stå opp for retten til å leve i et åpent og tolerant samfunn der menneskeverd og menneskerettigheter blir ivaretatt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**