“Glad i Råde”

“”Glad i Råde” er et mye bedre slagord enn “Råde opp av grøfta”” utbasunerer Råde Høyres Rene Rafshol i fredagens Fredriksstad Blad. – Vi vil ikke avgjøre hvem som har det beste slagordet av Høyre eller Venstre, og det er godt å se at Høyre er glad i bygda vår. Men slagordet deres sier ingenting om hvilken retning Høyre vil at Råde skal ta, kommenterer Råde Venstres ordførerkandidat Christian Holstad Lilleng.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

På tid å få Råde opp av grøfta

– Råde Venstre vil ha Råde opp av grøfta. Råde Venstre vil rydde opp. Råde Venstre er så glad i Råde at vi ikke tolerer at 100-åringer ikke får omsorgsbolig, at Råde-skolene er rangert blant de ti dårligste i Norge, at det til tider er nær en av fem som er sykemeldte i enkelte virksomheter i kommunen, at økonomien er så skakkjørt at kommunen vår i praksis er under Fylkesmannens administrasjon (ROBEK-listen), og at virksomhetsledere i kommunen den siste uken har fått beskjed om å forberede kutt tilsvarende 20 årsverk, forteller Lilleng.

Lilleng er redd Råde Høyres kjørlighetserklæring til bydga har gjort dem blinde eller i det minste svaksynte: – Vi liker at Høyre er "glad i Råde", men kanskje har den spanske forfatteren Miguel de Cervantes Saavedra har rett når han sier; "Når man ser gjennom kjærlighetens briller, blir kobber til gull".

– Råde må få en ny retning; Råde må opp av grøfta, og vil Høyre være med på det skal vi få det til sammen, avslutter Lilleng

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**