Møt Abid Q. Raja og Ingvild Tautra Vevatne på Asker stasjon

Både Abid Q. Raja og 1. kandidat Ingvild Tautra Vevatne vil ha stand på Asker stasjon i morgen tidlig, sammen med flere aktive i Asker Venstre. Abid Q. Raja er vararepresentant for Borghild Tenden på Stortinget og er valgt inn for Akershus. I Venstre jobber lokal- og fylkespoltikere sammen med stortingsrepresentanter for et bedre kollektivtilbud i vår region.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**


Fra kl 0630 i morgen kan både Ingvild Tautra Vevatne og Abid Q. Raja ta imot ideer og innspill og svare på spørsmål på Asker Stasjon

Ingvild Tautra Vevatne

Foto: privat

Abid Raja cropped

Foto: Ascehoug

I storbynære pressområder som Asker, er effektive og miljøvennlig transportløsninger, tilpasset borgernes og næringslivets behov, en av de største utfordringene. Kravene til reduserte klimautslipp vil være førende for framtidens transportløsninger. 


Venstre er opptatt av at transportløsningene også er miljøvennlige og trygge. Det skal lønne seg å reise kollektivt både økonomisk og tidsmessig. Venstre vil påskynde investeringene i trafikksikkerhetstiltak for å forhindre trafikkulykker. 


Vi må ha en fungerende E18 for å dekke behovet for nærings- og persontransport. Dagens E18 må utvikles for å redusere miljøulempene, og øke kapasiteten, ikke minst for kollektiv- og næringstrafikken. 


Venstre vil arbeide for:


Mer tilrettelagt innfartsparkering til buss, tog og båt, ved bruk av blant annet parkeringsplasser ved badeplasser og idrettsplasser som er lite brukt på dagtid. 

Sikre hurtigbåttilbudet fra Vollen og etablere tilsvarende tilbud fra Holmen.

Økt kapasitet på jernbanetilbudet til og fra Oslo, med Spikkestadtoget hver halvtime og lokaltoget til Asker hvert kvarter i rush-tiden.

Økt kapasitet på busser i rushtiden.

Oppgradering av E18 med kollektivfelt og lang miljøtunnel forbi Asker.

Bygging av en ny Røykenvei.

Økt tilrettelegging for parkering av el-biler. 

Opprusting av Spikkestadbanen og Heggedal stasjon.

Et bedre internt kollektivtilbud innen egen kommune.

Utvikling av sykkelveinettet og innfartsparkering for sykler.

Trygge skoleveier og veier i bomiljøene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**