Værste bør bli Østfolds svar på Drammens Papirbredden!

Drammen kommune har gjort en forbilledlig jobb i forbindelse med etableringen av Papirbredden kunskapspark. Her har Drammen kommune samlet tre bibliotek, forsknings- og innovasjonsmiljøer, karrieresenter, bokhandel og tre høgskoler er samlet under samme tak. Værste-området bør utvikles til å bli Østfolds “Papirbredden”! Sier Østfold Venstres 1.kandidat Per Magnus Finnanger Sandsmark.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

- Værste bør bli Østfolds svar på Drammens Papirbredden, mener Per MF Sandsmark.

– Værste bør bli Østfolds svar på Drammens Papirbredden, mener Per MF Sandsmark.
Foto: Helge Eek

– Vi har allerede høgskolen på plass. Får vi i tillegg inn forsknings- og innovasjonbedrifter har vi særdeles gode muligheter til å skape et knutepunkt for forskning, undervisning og utvikling i Østfold.

Sandsmark er litt misunnelig på Drammen som har fått til dette. — Selvfølgelig er jeg det. Drammen har her et kjempefortrinn foran andre distrikter. Får vi til noe tilsvarende på Værste kan bedrifter, innovatører og studenter sammen fange opp ideer og muligheter og dermed sammen bidra til at det kommer i gang utviklingsprosjekter, forskning, bedriftsetableringer og nye undervisningstilbud.

Sandsmark mener Værste-området har fordeler som selv ikke Papirbredden kan måle seg med og som vil gjøre Fredrikstad mer attraktivt enn forbildet — Når vi får på plass Fylkesscenen vil vi få et kultursentrum få andre plasser kan matche, ikke minst på grunn av Akademiet for scenekunst på høgskolen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**