Vil ha skrapmetall bort fra Tangen

Drammen Venstre tar naboklager og meldinger om støy og forurensning på alvor. Nå krever partiet at skrapmetalldriftenVeolia skal bort fra Tangen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Driften er rett og slett ikke forenelig med det tette bymiljøet vi finner på Tangen. Virksomheten lager støy og forurensning samt generer tungtransport gjennom Tangen og sentrum. Dette hindrer videre byutvikling av Drammens sjøfront. Vi vil ta initiativ til omregulering av dette området fra industri til bolig og lettere næring når kommunedelsplanen behandles neste år. Dette sier leder for Drammen Venstre Ståle Sørensen.

Brosjyrebilde 2011: Miljø

Foto: Venstre

Negative konsekvenser

Venstre ønsker en fjordbyutvikling av Drammens sjøfront. Det innebærer ikke at all industri og havn må ut, men enkelte virksomheter lar seg ikke forene med en positiv boligutvikling. Veolia på Tangen har negative konsekvenser langt utenfor sin egen tomt. Samfunnskostnadene rundt driften blir for store til at lokaliseringen kan forsvares.

Fortgang
Vi håper at de andre partiene blir med på en reguleringsopprydding av gamle industriområder på Tangen etter valget. Sier ordførerkandidat Ulla Nordgarden

Drammen Venstre vil ha fortgang i planene om å få Veolia bort fra Tangen og viser både til trafikksituasjonen i Svelvikveien, omkringliggende friluftsområder og et sårbart bomiljø.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**