Venstre holder stillingen i Frogn

Svak prosentvis tilbakegang, men flere stemmer og fortsatt fem representanter i kommunestyret betyr at Venstre holder stillingen som Frogns tredje største parti.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Det var nesten 40 flere Venstrestemmer i valget i Frogn i år sammenlignet med 2007, og i tillegg bidro slengere til et valgresultat på 16% for Venstre. Selv om økt valgdeltakelse førte til at dette stemmetallet ga en prosentvis tilbakegang, er det i seg selv en stor seier når partiet gjentar det sensasjonelt gode resultatet for fire år siden.

Terje Johansen

Foto: Ivar Ruud Eide

-Takk til alle som har stått på i valgkampen og gjort at Venstre i Frogn har gjort sitt nest beste valg gjennom tidene, sier Venstres ordførerkandidat Terje Johansen. Vi beholder våre fem mandater og sitter i god posisjon foran forhandlingen om ordfører og utvalgsposisjoner.

Venstre har allerede i valgkampen signalisert at ordførerklubba ikke er viktigere enn politiske saker i forhandlingene som nå kommer. Partiet vil særlig legge vekt på styrket markavern og en konsekvent politikk for et levende Drøbak sentrum, der Kolstad skog og Lehmannsbrygga er saker der partiet nå ønsker ny kurs.

Venstre gjorde også et godt valg i Akershus, der partiet fortsatt vil ha tre representanter i fylkestinget, og har et godt utgangspunkt for å beholde varaordførervervet. Spesielt godt gikk det i Hurdal, der Venstreordfører Runar Bålsrud får med seg en gruppe på seks og blir kommunens største parti med 32,8% av stemmene.

Det blir i ettermiddag klart hvilke av Venstres kandidater som får de fem plassene i kommunestyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**