Over 2500 besøk på Råde Venstres hjemmeside i september

– Jeg hadde regnet med at antall besøk på hjemmesiden vår ville ta av like før valget, men at det skulle fortsette med et så høyt daglig besøkstall etter 12.september overrasker meg litt, kommenterer Råde Venstres leder Christian Holstad Lilleng da han blir fremlagt statistikken for lokallagets hjemmeside som viser at siden har hatt over 2500 besøk i september.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Over 2500 besøkende på Råde Venstres hjemmeside i september.

– Det er jo naturlig at folk er interessert i de politiske partiene like før valget, men at det skulle fortsette på denne måten i etterkant er jo veldig interessant og ikke minst veldig moro.

Valgkampeffekten fortsetter
Lilleng tror at Venstres valgkamp i Råde har gjort at det er flere som er interessert i Råde-politikk nå enn for bare to år siden. – Vi skal så absolutt ikke ta på oss all æren for at Råde var den kommunen med tydeligst valgmobilisering her i distriktet, men at vi har i gang mange diskusjoner ved middagsbordene hersker det nok ingen tvil om. Det at vi tidlig tok tydelige standpunkt om både kommunesammenslåing, RV110, skolestruktur og bruken av kommunens bygningsmasse gjorde at også de øvrige partiene måtte ta standpunkt i disse, til tider upopulære, enkeltsakene. Det at de øvrige partiene fulgte opp og tok klarere standpunkt i flere saker var nok en viktig faktor for at politikk kom på dagsordenen også i Råde og at vi gjennom det ikke druknet i Mosse-, Fredrikstad- og rikspolitikk.

Velgerne følger med
Statistikken viser at i rekordmåneden september, så er fire av de fem dagene med mest besøk etter valgdagen 12.september. – Her blir det jo litt kvalifisert gjetting på hvorfor det har blitt slik, fortsetter Lilleng, – men vi tror det kan ha en sammenheng i at velgerne ville følge med på at Råde Venstre virkelig gjorde det vi sa og holdt det vi lovet i valgkampen. Vi gikk til valg på et styringsskifte og at vi ville gjøre det med et borgerlig samarbeid, og jeg har en følelse av at velgerne har tatt oss på alvor i forhold til det vi ba dem om å gjøre før valget, nemlig å holde oss i øra slik at vi gjennomfører det vi sa vi skal gjennomføre.

Økt medlemsmasse
Det er ikke bare i antall besøk på hjemmesiden Råde Venstre merker økt interesse for politikk generelt og Venstre spesielt. – Vi har faktisk fått 5-6 nye medlemmer her i Råde etter valget, samtidig som det er mange som står åpent frem om at de “har oppdaget” Venstre som parti etter årets valgkamp, og det er veldig hyggelig. Vi fortsetter med jobbingen for å få en robust partiorganisasjon, og det blir jo mye enklere å få en helhetlig politikk når man er flere aktive medlemmer, avslutter Lilleng.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**