Venstre inn i byrådet

Etter noen år i opposisjon er Venstre nå tilbake i det nye byrådet i Tromsø, sammen med Høyre og Fremskrittspartiet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Jonas Eilertsen blir byråd for næring, kultur og idrett.

Eilertsen har allerede en periode bak seg i kommunestyret, og han var i første del av valgperioden utvalgsleder for Miljø, energi og transport, tre områder han er spesielt interessert i. Han uttrykte foran valget at han var blitt stadig mer interessert i næringspolitikk, og det skal han bryne seg på nå. -Og ingen er i tvil om at Jonas er interessert i musikk, fjellturer og fotball, sier fylkesleder Roar Sollied, som mener byrådet har fått rett mann på rett plass.

Eilertsen toppet denne gangen valglista og kom inn sammen med veteranen Marie Fangel. Byrådvalget medfører at Elin Sandvik rykker inn i kommunestyret som fast medlem. Hun er også fast medlem av Fylkestinget.

Byrådets har lansert en tiltredelseserklæring som beskriver den felles politiske platformen byrådet vil legge til grunnlag for arbeidet sitt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**