Årsmøte i St. Hanshaugen Venstre

St. Hanshaugen inviterer til årsmøte på Collets Café mandag 12 desember kl. 19:00 – 21:00. Det vil bli servert tapas ved møtestart. Alle betalende medlemmer er stemmeberettiget på årsmøtet. Trykk her for å lese uttalelsesforslagene som skal behandles på møtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Årsmøtet er lokallagets øverste organ, og velger styre for kommende år og lokallagets delegater til Oslo Venstres årsmøte i februar.

I tillegg til valg av styre, skal årsmøtet behandle tre uttalelsesforslag som er innsendt av medlemmer. Dersom uttalelsene blir vedtatt, vil de bli sendt videre til Oslo Venstres årsmøte.

Det første uttalelsesforslaget er innsendt av Catrine Vold, og omhandler kostholdsrådene staten gir befolkningen gjennom Nasjonalt råd for ernæring (tidligere Statens ernæringsråd). Forslaget tar til orde for å gjøre NRE til et mer faglig og forskningsbasert organ, og å styrke kostholdskunnskapen i helsevesenet ved å i større grad inkludere temaet i lege- og sykepleierutdanningen. Last ned hele uttalelsesforslaget her.

Uttalelsesforslag nr. to er innsendt av Erlend Schjelderup, og handler om Oslopolitiets behandling av utenlandske prostituerte i etterkant av innføring av sex-kjøpsloven i 2009. Last ned hele uttalelsesforslaget her.

Det siste forslaget er innsendt av Håvard Haagenrud, og omhandler narkotikalovgivningen. Det foreslås å i større grad differensiere mellom ulike illegale rusmidler i lovverket, og å styrke satsningen på legemiddelassistert behandling av tunge narkomane. Last ned hele forslaget her.

Innkalling til årsmøtet er sendt alle medlemmer pr. brevpost. St. Hanshaugen Venstres årsrapport vil bli utdelt på møtet.

St. Hanshaugen Venstre håper at mange av våre medlemmer har mulighet til å delta på årsmøtet. Vel møtt!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**