Gro Landstad Erstein Pedersen

Gro Landstad Erstein Pedersen er en av Kongsberg Venstre`s medlemmer i
Utvalg for Kultur og Oppvekst, og 2.vararepresentant til kommunestyre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Gro-L-E-Pedersen

Foto: Privat

Etter å ha flyttet hit fra Rjukan i 1970 har hun vært Kongsberg patriot.

Gro er 51 år gammel og er utdannet Driftsøkonom ,og har utdanning innen pedagogikk, psykologi og helsefag for barn og ungdom, Tinius Olsens søm og drakt utdanning, og Høyskoleutdannet
ved Notodden lærerhøyskole i Samfunnsfag/Historie og Midt-Østen. Sistnevnte utdannelse ble utført i 2010!
Gro har jobbet hos Staten Vegvesen Buskerud avd .Gomsrud Trafikkstasjon i 24 år. Hun har de siste årene etterutdannet seg for å jobbe i grunnskolen, og er idag ansatt ved Vestsiden ungdomsskole.

Gro har vært med i politisk arbeid siden hun var 18 år. Hun har hatt en periode i Kommunestyre som vararepresentant, og en periode som kommunestyrerepresentant. Gro har vært nestleder i kontrollutvalget i fire år og medlem av en rekke nemder, råd og utvalg. Hun var også med på Venstre sin stortingsliste i 2005, og var aktiv med i denne valgkampen.

I mange år har Gro vært meddommer i Kongsberg Tingrett, og Fylkesnmenda for barn og unge. Hun er også tilsynsfører for barn i fosterhjem.

Gro er spesielt opptatt av oppvekstvilkår for barn og unge, i Kongsberg.
Gro er gift med Arild, og sammen har de tvillingene Maria og Martin(15), og hunden Topsi(5).
Hobby i de ledige timene er strikketøy, porselsensmaling, krimromaner, ukeblader, og hage.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**