Klart for nytt medlemsmøte i Risør Venstre

Bystyremøte avholdes 23. februar og som vanlig er det medlemsmøte i Risør Venstre den forutgående mandagen, dvs. 20. februar kl 17.30 – 19.00 på kommunehuset. Det blir fellesmøtet mellom de borgerlige partier fra kl 19 – her blir det som vanlig fokus på bystyresakene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Vi håper flest mulig av våre medlemmer, politikere og listekandidater/sympatisører stiller på møtet slik at vi får en god politisk debatt omkring viktige tema fremover påpeker Dag Jørgen Hveem, leder Risør Venstre

Foto: Runar Nes

Foruten bystyresakene behandler vi (først) spørsmålet om Risør Venstre skal gi sin tilslutning til at det stilles identiske stortingslister i de to Agder-fylkene ved 2013-valget. Skulle det vise seg at et flertall førstkommende mandag ønsker å utsette saken for å få tid til en grundigere vurdering, vil det være mulig å foreslå dette.

Her er vedtaket i saken fra Fylkesårsmøtet i Agder Venstre (4. februar 2012):

“Nominasjonsnemndene i Aust-Agder og Vest-Agder Venstre gis følgende mandat:
1. Å arbeide i fellesskap som en nominasjonsnemnd for at det stilles lik Venstreliste i begge fylker til stortingsvalget i 2013, med tilnærmet likt antall kandidater fra begge fylker.
2. Å avklare innen 01.04.12 om det er tilstrekkelig støtte i lokallagene for en slik liste og å drøfte dette med fylkesstyret.
3. Å videre gjennomføre en åpen nominasjonsprosess til en eller to valglister der alle medlemmer, og de utenfor partiet som ønsker det, får anledning til å uttale seg om kandidatene.
4. Å komme med en innstilling til liste eller lister senest en måned før nominasjonsmøtet.
Saken ble første gang tatt opp som orienteringssak på styremøte i desember 2011. Den kom til behandling på styremøte i januar 2012”

Velkommen – håper å se mange av dere.

Hilsen Dag Jørgen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**