Lilleng støtter Finn Erik Blakstad

Christian Holstad Lilleng var en av favorittene til førsteplassen på Stortingsvalglisten til Østfold Venstre, men etter at Lilleng og familien hans bestemte seg for å flytte til Sunnmøre er kampen om førsteplassen åpen. Lilleng er klar på hvem han vil ha på førsteplassen; Finn-Erik Blakstad fra Rygge.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

CH Lilleng vil ha Finn-Erik Blakstad på førsteplassen til Østfold Venstre.

Foto: Blakstad

– Finn-Erik er et levende eksempel på Venstrepolitikk i praksis, forklarer Lilleng.
— Han er gründer, han er bonde og han vil være en meget troverdig talsperson på Stortinget som kan fortelle hvorfor grønn næringsutvikling både er viktig og riktig for Østfold.

Stor troverdighet
Lilleng mener det er avgjørende for troverdigheten at Blakstad har gjennomgått alle utfordringene og hindrene som ligger for de som vil skape noe
– Han har skapt om Ekeby Gård fra praktisk talt ingenting til et opplevelsessenter som tar i mot 40.000 besøkende hvert år. Han vet hvor skoen trykker for de som vil skape arbeidsplasser. Han vet hva som må gjøres for at folk som tar risiko for felleskapet skal ha muligheter til å lykkes. Finn-Erik vet hva som må forandres fordi han har "lived the dream", mener Lilleng

Stor rutine
Lilleng trekker også frem Ryggemannen Blakstads rutine når han forklarer hvorfor han støtter nettopp 38-åringen.
— Han har erfaring både fra kommunal og fylkeskommunal politikk gjennom sine verv i ulike komiteer i Fylketinget og som blant annet Formannskapsmedlem i Rygge kommune. I tillegg så er han godt inne i hva Østfold har å tilby gjennom sitt arbeid i Hovedstyret for opplevelsesnæringer i Østfold, og så kjenner han landbruket veldig godt gjennom den daglig driften av gården og ikke minst som tidligere leder av Rygge Bondelag.

Finn-Erik Blakstad har hevet Rygge Venstre fra 1,3%, via 5,0% til 10,2% i 2011.

Foto: Anders Akselsen

Valgvinner
At Blakstad vil dra mange stemmer til Venstre er Lilleng overbevist om.
— Finn-Erik har bevist gang på gang at han kan mobilisere velgerne. I 2007 fikk han Rygge Venstre opp fra 1,3 til 5%, og nå i fjor jobbet han partiet videre opp til hele 10,2%. Det sier det meste. Skal vi ha sjanse på å få en Venstremann på Stortinget fra Østfold for første gang siden 1920-tallet så mener jeg vi må ha en valgvinner som Finn-Erik på førsteplass, avslutter Lilleng.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**