Venstreskolen I – vil du bli bedre politisk kjent med Venstre?

Den 9. juni inviterer Fjell Venstre, Sund Venstre og Askøy Venstre til “Venstredag” på Kystkultursenteret på Langøy i Fjell kommune, hvor dagen starter med Venstresskolen I og samferdselsdebatt. På kvelden vil det bli et uformelt sommertreff og muligheten til å bli bedre kjent med partifeller og venstrevennar fra de ulike lokallagene. Vi ønsker alle interesserte velkommen!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Venstreskolen trinn I er et firetimers introduksjonskurs til partiet Venstre. Kurset tar for seg historie, organisasjon og ideologi; kort sagt de mest sentrale sakene og hvordan man kan drive god politikk. Et oppfølgende kurs for aktive medlemmer vil bli holdt høsten 2012.

Alf Helge miniportrett juni

Foto: ukjent

Samferdselsdebatt
Kursleder denne dagen vil være Alf Helge Greaker.
Greaker er fylkestingsrepresentant og nestleder i Samferdselsutvalget i Hordaland.
At samferdselstema og -debatt vil sette preg på dagen, ses som viktig i det politiske arbeidet i vår region.

Forløpig program for dagen:

Kl. 12.00 Velkommen og introduksjon
Kl. 12.10 Erfaringer med ekspressbåtruter i Bergens-området, v/ styreleder Helge Skaar i BNR. Tid til spørsmål.
Kl. 13.00 Venstre, historie og organisasjon
Kl. 13.15 Ideologi
Kl. 13.45 Kort pause med enkel servering
Kl. 14.15 Politikk
Kl. 14.45 Politisk innflytelse
Kl. 15.30 Politisk tema: Regional transportplan. Sotrasamband, bybane, ekspressbåtruter og andre kollektivløsninger.
Kl. 16.00 Slutt på Venstreskolen
Kl. 17.00 Sommertreff — korgfest — ta med mat og drikke

Regionalt samarbeid
Dagens arrangement er et samarbeid mellom Fjell Venste, Sund Venstre og Askøy Venstre. Både nye og gamle medlemmer er velkommen. Om ønskelig er det mulig å delta på bare ene delen av arrangementet.

Deltakaravgift er satt til 50 kroner.

Påmelding til Per Svein Dufva:
Leder, Fjell Venstre
Tlf: (+47) 91 54 08 62

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
FRIST FOR PÅMELDING: 01.06.12
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Kort veibeskrivelse:
Kjør riksveg 555 til Fjell Kirke. Sving inn på riksveg 559 og følg denne til du kommer til Skålevik skole, der er det skilt til Langøy. Kjør over broen og sving til høyre. Etter et par hundre meter har du en liten parkeringsplass på venstre side der du kan sette ifra deg bilen. Følg pilen under skiltet og gå grusstien ned til senteret.

Kontaktinformasjon til Kystkultursenteret:
Tlf: (+47) 90 99 26 04