Viktig med fokus på næringsutvikling sier Dag Jørgen Hveem (V)

Dag Jørgen Hveems interpellasjon i bystyremøtet i juni hadde fokus på næringsutvikling. Han er tilfreds med at ordføreren tok interpellasjonen som “en viktig påminning”. I følge ordføreren er det viktig “å arbeide mer med næringsutvikling”, noe Hveem er enig i, samtidig som han understreker at “mer” næringsarbeid ikke er tilstrekkelig.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Fokus på næringsutvikling, er bra, men uten skikkelig politisk og administrativ oppfølging vil det bare bli tomme ord, sier Dag Jørgen Hveem (V)

Foto: Jan Einar Henriksen

– Frem til vi har på plass offensiv, målrettet og målbar næringsplan, må næringsdrivende – eksisterende og potensielle -, ikke bare bli lyttet til, men bli fulgt opp på en profesjonell måte. Det inkluderer blant annet positive holdninger i hele kommunen, i enhver del av prosessen, og ikke minst handlekraft, sier Hveem.

– Dessuten bør verken administrativ eller politisk ledelse sitte og vente på henvendelser utenfra. Det må drives kompetent, oppsøkende virksomhet og bygges relasjoner – og man må tørre å gjøre noen litt tøffe prioriteringer.

– At bystyret i eget møte kun skal ha fokus på næringsutvikling, er bra, men uten skikkelig politisk og administrativ oppfølging vil det bare bli tomme ord, avslutter Hveem.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**