Småpenger til kulturhuset

-Fylkesrådsleder Ingvild Kjerkol vil bare bevilge fem millioner kroner til kulturhuset på Stjørdal. Det er Venstres André Skjelstad som har tatt opp saken med fylket. Skjelstad har stilt et formelt spørsmål til fylkesrådsleder Kjerkol. Han vil vite hvilken økonomisk støtte fylkesrådet vil gi til det planlagte kulturhuset på Stjørdal.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

André N. Skjelstad

Foto: Rune Kongsro

Det er på et såkalt skriftlig spørsmål til medlemmer av fylkesrådet at Skjelstad tar opp saken. Kjerkol har nå seks dager på seg til å gi et skriftlig svar tilbake. Skjelstad begrunner spørsmålet med at dette er et prosjekt som har stor betydning for Stjørdalsområdet og at Steinvikholm Musikkteater skal inn i kulturhuset. Distriktsoperaen har blant annet en fast post på statsbudsjettet.

—Dette har også en stor regional betydning, ikke bare for Stjørdalsområdet, men for hele Trøndelag, sier Skjelstad. Han synes det er oppsiktvekkende at fylkesrådet med dets leder fra Stjørdal ikke vektlegger dette. Jeg håper at fylkesrådet vurderer sin holdning og støtter opp om et kulturhus som har en så stor regional betyding, sier Skjelstad.

Les hele saken i Stjørdalens Blad.

Les også
Kjerkol må svare om mangel på kulturhusstøtte

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**