Ola Elvestuen nominert på andreplass

Oslo Venstre har nominert byråd for miljø og samferdsel, Ola Elvestuen, på andreplass på listen til stortingsvalget i 2013. – To mandater er innen rekkevidde for Oslo Venstre, og et stort Venstre på Oslobenken og i Stortinget er viktig for utviklingen av hovedstadsregionen, sier Elvestuen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Ola Elvestuen

Foto: Caroline Roka

Ola Elvestuen er nestleder i Venstre og byråd for miljø og samferdsel i Oslo. Ola er en ivrig forkjemper for miljø, storsatsing på jernbane og kollektivtrafikk, og en offensiv politikk for arbeidsplasser og verdiskaping for hovedstadens næringsliv.

— Jernbanen må bli den foretrukne samferdselsløsningen i det sentrale østlandsområdet, og da har vi behov for et sterkt Venstre, sier Ola Elvestuen. Han legger vekt på at et sterkt Venstre i en ny borgerlig regjering er viktig for å sikre viktige samferdselsprosjekt i Oslo-området. – Utbygging av Intercity-triangelet, T-bane til Fornebu og nye T-bane- og jernbanetunneler under Oslo er prosjekter som må på plass for å sikre fortsatt vekst i kollektivtrafikken, sier Ola Elvestuen.

– Høsten 2011 gjorde valgresultatet i Oslo at vi fikk en sterkere posisjon i bystyret og at vi også gikk inn i byråd. Som byråd for miljø og samferdsel gis det mange gode muligheter til å profilere og gjennomføre Venstres politikk. Et sterkt stortingsvalg for Venstre i 2013 vil gi oss nye muligheter på Stortinget. Som Venstres nestleder er ønsket om en plass på Stortinget naturlig. Jeg er ydmyk for tilliten til å nok en gang stå på Stortingslisten for Venstre, og ser fram til å drive en Oslo Venstres beste valgkamp hittil, sier Elvestuen.

Elvestuen er 46 år gammel og bor på St. Hanshaugen. Han har vært aktiv i Oslo-politikken siden han var student, både på bydelsnivå, i bystyret og som vara til Stortinget ved flere anledninger. Han har vært nestleder i Venstre siden 2008, var leder i Oslo Venstre i flere år, og var profilert som leder av byutviklingskomiteen i Oslo bystyre fra 2003 til 2011.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**