Riseng ny leder i Hurum Venstre

Anne Sofie Riseng er valgt til ny leder i Hurum Venstre. Det er en engasjert kvinne som skal lede lokallaget i valgåret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Anne Sofie Riseng

Foto: Finn Dale Iversen

Anne Sofie Riseng (54) har vært medlem av Hurum Venstre siden 2008 og fast bosatt på Tofte siden 2011. Hun trivest godt i Hurum. Grunnen til at hun valgte å flytte til Tofte / Hurum er nærhet til naturen og muligheten for å få en egen hage.

Som pendler til jobb i hovedstaden er hun spesielt opptatt av det heller dårlige kollektivtilbudet som tilbys innbyggerne i kommunen.

– Situasjonen for pendlerne på halvøya er prekær. Det må jobbes med å få etablert en fast båtforbindelse med Oslo helt til Tofte. Idéen med ringbane over bru til Akershus er også god og bør utredes videre. Aller første skritt i riktig retning vil være å få på plass et busstilbud som fungerer, sier en engasjert Riseng.

Nå ser hun fram til å være med og drive valgkamp for Venstre. Målet er at Hurumhalvøyas Rebekka Borsch skal få stortingplass etter valget til høsten.

– Det er på tide at Buskerudbenken blir supplert med en dyktig kvinne med en klar liberal røst, sier Riseng.

Dette er det nye styret:
Leder: Anne Sofie Riseng (Tofte)
Nestleder: Merete Haug (Sætre)
Kasserer: Jack Engen Nygård (Sætre)
Styremedlemmer: Christian Dyresen (Kana), Thomas Pettersen (Sætre), Marianne Arctander (Sætre) og Bjørn Lindvig (Filtvet).
Varamedlemmer: Finn Dale Iversen (Kana), Mari Myhrene (Kana) og Geir Stave (Verket).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**