Vil løfte Tofte

Hurum Venstre tror ikke cellulosefabrikken på Tofte har noen framtid. Nå vil de heller begynne å planlegge framtiden til Tofte uten hjørnestensbedriften ved å lansere Tofte-løftet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Et enstemmig styrevedtak i lokalpartiet ligger til grunn for utspillet.

– Vi er i samtaler med ganske interessante partnere som har ventet på en slik mulighet som er her ute på Tofte nå. Disse vil vi presentere på et allmøte i mai, og jeg kan si så mye om at det er snakk om spennende innovasjonsarbeid, sier Christian Dyresen som mener Tofte kan gå en "heftig" framtid i møte i positiv forstand dersom de får med seg alle aktørene.

Sammen med varaordfører og partikollega Gunn-Torill Homme Mathisen, vil Hurum Venstre denne våren lansere det de kaller Tofte-løftet uansett om fabrikken blir reddet eller ei.

– Vi ønsker Tofte ut av industriskyggen, og vil gjennom langsiktig satsing på innovasjon, omstilling og et ekstra krafttak for Tofte, arbeide for en ny framtid for tettstedet, lover Mathisen.

Du kan lese oppslaget i Røyken og Hurums Avis her.

Dobbel regnbue på Tofte

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen