Vi gratulerer Jonas Stein

Vår relativt unge Jonas fyker videre i livet og er på kort tid blitt lektor, byråd, far, og forrige helg gifta han seg. Vi gratulerer hele familien!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Jonas Stein Eilertsen

Foto: Marius A. Hansen

Jonas Stein (29) har liketil rasjonalisert på navnet siden han ble valgt til sin andre periode i Tromsø kommunestyre. Men han fikk knapt brukt setet i denne perioden ettersom han straks ble byråd for næring og kultur i parlamentarisk modell.

Jonas startet forrige periode som leder for Miljø, energi og transport, tre områder han er spesielt interessert i som venstremann. Men allerede da uttalte han: Jeg blir samtidig mer og mer interessert i næringspolitikk, for det er der nyskapingen først skjer og det er der vi har mest å vinne. Næringslivet skaper grunnlag for velferd.

Jonas Stein Eilertsen, Eva Joly, Ingrid Øyvann

Foto: Joly-kampanjen

Jonas følger også svært godt med i den nasjonale politikken, og ikke minst utenrikspolitikken. Han reiste ekstratur til Frankrike for å støtte Eva Jolys valgkamp til Europaparlamentet. Han møtte franskmenn på fransk, som han lærte i sitt første bachelorår der. Siden fortsatte han på King’s College i London og avslutta både BA og MA i statsvitenskap ved Universitetet i hjembyen Tromsø. Han ble liketil ferdig med pedagogisk utdanning våren 2011 og jobbet som lektor på Kongsbakken vgs før han ble heltidspolitiker.

Jonas kom inn i Venstre som valgkampleder for Geir Ove Ystmark i 2005. Han har vært lokallagsleder, fylkesstyremedlem, første nestleder i Unge Venstre, og var i en overgangsperiode fungerende generalsekretær i Unge Venstre. Da fikk han også plass i Venstres stortingsprogramkomite. Han møtte også jevnt som første vara til de direktevalgte til Landsstyret i Venstre.

Men akkurat nå gratulerer vi familien Linda, Beatrice og Jonas!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**