Venstretopp Rebekka Borsch gjestet Filtvet

Stortingskandidat Rebekka Borsch (V) besøkte Hurum nylig. Der fikk hun stifte nærmere bekjentskap med reiselivsbedriften Villa Malla på Filtvet og Sonja Lee.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Varaordfører og gruppeleder Gunn-Torill Homme Mathisen (V) og stortingskandidat Rebekka Borsch (V) ved Filtvet fyr.

Foto: Tove Hofstad

Det var 2. juli stortingskandidaten tok turen til Filtvet. Varaordfører og gruppeleder for Venstre, Gunn-Torill Homme Mathisen, var vertskap.

Villa Malla og den driftige eieren Sonja Lee var stoppestedet. Villa Malla er viden kjent utenfor Hurums grenser for sine palmer og sin buffet i et eksotisk miljø like ved Filtvet fyr.

– Villa Malla er en viktig reiselivsbedrift i Hurum. Mange gjester kommer langveis fra og blir på denne måten oppmerksom på Filtvet og kommunen forøvrig. Vi ønsker flere innbyggere i kommunen og legger opp til en vekst på 2% i årene som kommer. Målet må være å få til en spinn off effekt, for dette er god reklame for oss, sier Gunn-Torill Homme Mathisen.

Lee forteller entusiastisk om sine tanker og visjoner for et Hurum i utvikling. Hun har sterk tro på Hurum. Når Sødra Cell legger ned fabrikken på Tofte må det appelleres til innbyggerne om å finne gründeren i seg og skape nye bedrifter. Hun gir Venstre honnør for å våge å snakke og ikke tie i saken om fabrikken.

Sonja Lee, Rebekka Borsch og Gunn-Torill Homme Mathisen Samtalen gikk om utvikling av Hurum.

Foto: Tove Hofstad

Lee ønsker at politikerne skal legge tilrette og jobbe for å bedre rammevilkårene. Ikke minst er hun opptatt av at det må gjøres noe med samferdselsutfordringene. Hun ønsker seg bedre veier, bru over Oslofjorden og hurtigbåt.

– Her er Sonja Lee og Venstre helt på linje, sier Rebekka Borsch. Borsch har jobbet hardt for å få Statens Vegvesen (SVV) til å vurdere bru over fjorden som et alternativ til enda en tunnel. Hun har vist at det er mulig å bygge en bru over Oslofjorden både raskere og til halve prisen av det SVV har beregnet. Les mer i Røyken og Hurums Avis.

Selv har Sonja Lee stilt bankgaranti og fått på plass hurtigbåt til Filtvet i helgene om sommeren. Hun mener det ikke er tvil om at det er kundegrunnlag for å drifte hurtigbåt på helårsbasis.

– Hurtigbåt er noe vi stadig jobber med, forsikrer de to Venstrepolitikerne, og det må vi klare å få til.

– Det er tverrpolitisk enighet i Hurum om at vi trenger hurtigbåt også her, legger Homme Mathisen til.

Eksotiske Villa Malla på Filtvet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**