Tredje største parti på Arendal VGS

Skolevalgene nærmer seg slutten og noen resultater er allerede klare! Ved Arendal Videregående skole fikk Venstre 9,4 % og ble tredje største parti! – Debatten var konstruktiv og preget av god ledelse av debattlederne, sier Jacob Handegard, som deltok for Venstre. Nå er han klar for valgkampens siste uke!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Jacob Handegard

Foto: Jone Nyborg

Venstres resultat på skolen er en fremgang på 3,7 prosentpoeng fra forrige valg. Jacob Handegard er også Agder Venstres ungdomskandidat og var fornøyd med måten debatten ble gjennomført på:

– Det hele handler om å snakke sin egen politikk framfor å kritisere andre, samtidig som man svarer på spørsmål på en kort og konsis måte.

Aust-Agder Unge Venstre har forberedt seg godt til skolevalget, med god hjelp fra Unge Venstre sentralt, men også lokale Venstre-folk som Sara Sægrov Ruud og Eva Kvelland.

– Jeg er stolt over medlemmene mine som står på for Venstre og Unge Venstre. Humøret har vært på topp, selv om jeg selv klarte å rygge utfor en kant, sier Handegard med et smil.

Fremdeles har ikke alle resultatene kommet, og den endelige oversikten vil ikke være klar før om et par dager. Dette er de resultatene vi per i dag har fått i Aust-Agder:

• Tvedestrand og Åmli Vgs (avd. Åmli): 4.7 % (-2 %)
• Tvedestrand og Åmli Vgs (avd. Tvedestrand): 2.3 % (-0,7 %)
• Setesdal Vgs (avd. Hornes): 3.6% (+ 2 %)
• Arendal Vgs: 9.4 % (+ 3.7 %)

– Nå gjelder det å sette inn innspurten for de siste skolevalgene og valgkampen for Venstre. Det er flott å kunne kjempe for en bedre miljøpolitikk, en human asylpolitikk og mer kunnskap i skolen. Medlemmene mine er både engasjerte, hyggelige og kloke, så dette bør gå veien, avsluttet Handegard.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**