Frogn Venstres miljøpris 2013 til Espen Olafsen

Espen får prisen for hans mangeårige innsats for kultur, liv og røre i Drøbak samt utvikling av næringslivet i Frogn, sier Venstres Erik Lundeby.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Espen Olafsen får Frogn Venstres miljøpris 2013

Foto: Faksimile fra amta.no

Gjennom sitt arbeid som tekstforfatter og skuespiller for revyer og oppsetninger med Drøbak Studiescene, som skribent i Amta, med en rekke tillitsverv opp gjennom årene bl.a. som leder av Drøbak Golfklubb og nå de siste årene som leder for Frogn Næringsråd har prisvinneren bidratt til at Frogn kommune er et bedre sted å bo.

Espen Olafsen er kjent som radioklovnen Will-i-røret på P4, som tulleringte over det ganske land, har som reklamemann utviklet gullkorn som “verdens beste maskineri går best på naturlig mineralvann”, og har også gjort betydelig innsats nasjonalt for freestyle-idretten. Lundeby understreket ved prisutdelingen i Avistegnerhuset at uansett hvor imponerende dette er er det ikke det han har fått prisen for – den har han fått for et stort og varmt hjerte for hjembygda.

Frogn Venstres miljøpris gis til mennesker eller organisasjoner som har gjort en ekstraordinær innsats for lokalmiljøet i Frogn og Drøbak. Prisen er etablert som en understreking av at et godt samfunn ikke kan skapes alene av politiske vedtak og offentlige tjenester, men er avhengig av frivillig innsats og folk som bruker tid på og tenker på mer enn seg selv og sine egne.

Se oversikten over de 29 prisvinnere fra 1985 til i dag her.

Les Amtas nettsak om miljøprisen her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**