Slutt på Fotball Fritidsordningen (FFO) i SFO

“Risør kommune har store utfordringer med overskridelser av budsjett 2013 og må ta store innsparinger i 2014 i forhold til den driften vi har i 2013. Vi er i prosess med nedskjæringer. Dette innebærer avvikling av vikariater og oppsigelser. Vi kan derfor ikke forsvare å iverksette en ansettelse av en ny i Risør kommune i 40 % stilling” skriver enhetsleder Søs Nysted bl.a i en mail til Risør Fotballklubb.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Blir ordningen med FFO videreført når Erik Mykland går over i ny jobb utenbys?

Foto: Jan Einar Henriksen

Politikere ble 17. oktober informert om at vi ikke kan forsvare å videreføre FFO i 2014 skriver Nysted videre, og dermed blir det opp til politikerne å finne en løsning om det fortsatt skal bli en FFO (fotball fritidsordning) i tilknytning til SFO i Risør.

Leder i Risør Fotballklubb, Christian Axelsen synes det er meget beklagelig at FFO ordningen ikke videreføres i 2014 da kostnadene til stillingen i utgangspunktet skal dekkes inn av antall barn som ønsker å delta! Axelsen synes også det er søkt når enhetsleder så tydelig fraskriver seg ansvaret og legger skylden på en ansatt som er sykemeldt!

Møte med rådmannen
I dag gjennomfører rådmannen et møte med ansatte i barneskolen og SFO og da er det grunn til å anta at de ansatte informeres om avvikling av vikariater og oppsigelse av ansatte slik enhetsleder Nysted peker på i sin epost til fotballklubben.

Det kan med andre ord bli en kronglete budsjettdebatt utover høsten og frem til budsjett for 2014 vedtas av bystyret i desember.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**