Jonas Stein blir byråd for finans

Jonas Stein (V) har vært byråd for næring, kultur og idrett siden 2011, nå blir han finansbyråd. Samtidig utvider Håvard Sørlie (V) sitt ansvarsområde og blir rådgiver for to byråder.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Som byråd for næring, kultur og idrett har Jonas Stein frontet og gjennomført en rekke gode Venstre-saker. Til iTromsø nevner han opprustningen av Tromsømarka, selvbetjente biblioteker, gjennomføring av sjakk-OL, ny skjenkepolitikk, satsingen på frivillighet, ombygging av den gamle brannstasjonen, Copernicus-programmet og Tromsøbadet. Dette er resultater som vi i Venstre er stolte av å ha vært med på å få til.

Nå har Stein fått nye oppgaver som finansbyråd, hvor han vil stå for ansvarlig forvaltning av kommunens eiendommer og midler. Det er en rolle som passer Stein godt, og en posisjon som viderefører Venstres betydelige innflytelse i Tromsø-politikken.

Det er også gledelig at Venstres Håvard Sørlie fortsetter som rådgiver for byråden for næring, kultur og idrett, i tillegg til byråden for utdanning. Skole er et svært viktig felt for Venstre, og med sin lærebakgrunn er Sørlie rett mann på rett plass.

Les mer om endringene i byrådets sammensetning her: Slik blir den nye byrådskabalen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**