Treklyngen på Venstre Landsmøte

Foto: Erik Hørluck Berg

I år var temaet ”Grønn vekst” på Venstres Landsmøte som denne helgen ble avholdt i Tromsø. En rekke bedrifter fra hele landet som lager produkter eller er i ferd med å utvikle produkter som er basert på fornybare ressurser eller klimavennlige. Bedriftene presenterte seg selv i plenum, og etter på var det mulighet til å snakke mer med bedriftene utenfor salen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

En av disse bedriftene var Treklyngen fra Ringerike. Ordfører Hallvor Lilleslett, Gol, Førstekandidat på fylkestingslista Anders Wengen, Drammen, og Ordførerkandidat og treforsker Kristine Nore, Krødsherad benyttet muligheten til å ta en ekstra prat med daglig leder Rolf Jarle Aaberg i Treklyngen

Rolf Jarle hadde med seg et pelletsprodukt av tre som kan erstatte kull i et kullkraftverk. Dette er Treklyngen klare til å levere fra 2016. – Til nå har vi investert 500 millioner i ombygging og produksjonsutstyr; forteller Rolf Jarle Aaberg. – Det har vært interessant å få mulighet til å være på Venstres Landsmøte. Venstre har mange gode tanker om fremtiden, og ”Grønn Vekst” dokumentet dekker i all hovedsak hva jeg mener er viktig for fremtiden. For oss i Treklyngen er det viktig at innlandsindustrien får gode rammevilkår, slik at vi blir konkurranse dyktige når vi skal levere ”grønne” produkter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**