Innlegg: Stein i glasshus – svar til Røer Andresen

Venstres 2.kandidat ved kommunevalget svarte i et innlegg i EUB 16.04 på et angrep fra tidligere leder i Eidsvoll Ap, Marius Røer Andresen den 09.april. Grunnen til angrepet var dette innlegget fra Tærud, om Høyres plutselige omsorg for skolevegen til elevene som bor på Finstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Stein i glasshus

Så hyggelig at Arbeiderpartiet, ved Marius Røer Andresen har lagt merke til at Venstre har meldt seg på i valgkampen. Men å beskylde Venstre for å drive blå/blå politikk er vel litt som å kaste stein i glasshus, hvis vi skal holde oss til den slags metaforer. For hvem er det som gikk i allianse med Høyre og Fremskrittspartiet om budsjett i Eidsvoll? Jo Arbeiderpartiet. Det jeg refererte til i mitt innlegg “Hvem dytter hvem?” var Høyre sin plutselige bekymring for skolevegen til elevene på Finstad. Men jeg skjønner jo at Arbeiderpartiet ikke ønsker å kaste mer lys over dette siden de har vært like lite opptatt av Finstad skole og den farlige skolevegen de som Høyre. I år er det lokalvalg. Så hvem får stemmer av hvem, når rødt og blått blir lilla? For i nærheten av grønt er det i hverfall ikke.

Benedicte Tærud, 2.kandidat Eidsvoll Venstre ved kommunevalget

Marius Røer Andresen ble i Tæruds innlegg gitt etternavnet Larsen. Det korrekte er altså Andresen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**