Venstre for grønne og historiske Drøbak

Frogn Venstres gruppeleder 2011-2015 Erik Lundeby. Bilde fra valgkampen 2011., Foto: Ivar Ruud Eide
Venstre er mot alt, sa Haktor Slåke i Næringsforeningen, og ble referert på lederplass i Amta. Et morsomt svingslag som har lite med virkeligheten å gjøre, ikke bare fordi Venstre faktisk stemte for Biltema og Byggmakker.
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Innlegg i Amta 15.6.2015 av Erik Lundeby, ordførerkandidat for Venstre.

Vi i Venstre vil at det skal svinge i Drøbak, og da tenker vi på trebyen ved fjorden, freds- og ytringsfrihetsbyen, kulturareanaen, julenissens hjemby, akvariebyen, hyttesenteret, båtlivet og alt det andre som særpreger byen vår.

Derfor må byen utvikles konsentrert og grønt, med gode løsninger på Esso-tomta og kanskje Bankløkka. Områdeplanen som lages for Seiersten, Ullerud og Dyrløkke vil gi mange boliger og mulighet for nye arbeidsplasser. Slåke har lest om det, sa han, men tror ikke på det.

For Slåkes Høyre tror mer på næring i Måna sør og nord og i Holt-skogen nord for riksvei 23. For oss er det i strid med profilen Drøbak skal ha som levende senter for Frogn-folk og hyttefolk, og som et attraktivt utfluktsmål for Follofolk og turister. Skal vi bygge den profilen passer det ikke med gigantlogistikk i porten til byen, og at åssidene fylles av nye monotone eneboligfelt.

Haktor Slåkes Høyre er mot å verne alt det Drøbak og Frogn skal leve av. Selvskudd-politikk, tenker vi.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**