Et blokkuavhengig sentrumsalternativ

Foto: Malin Borgen og Karoline Grønbekk Nyberg

En stemme til Venstre er en stemme for en mest mulig grønn, sosial, og liberal politikk i Ullensaker.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Posisjonen i Ullensaker, H, KrF og FrP, går i disse dager ut med felles standpunkt for politisk samarbeid.

Vi har gjennom den nåværende valgperioden deltatt i et borgelig flertallsamarbeid. Venstre er et liberalt sentrumsparti, og står dermed trygt som et borgelig parti, og har i hovedsak arbeidet godt sammen med våre borgelige samarbeidspartnere. Vi kan allikevel ikke legge skjul på at våre ambisjoner og visjoner for et grønt Ullensaker går lengre enn det som er stadfestet i de andre borgelige partiprogrammene. Vern av friluftsområder, grønn byutvikling, gründerskap og grønn kommunal vekst er hjertesaker for oss som vi vil sette fokus på neste periode. Disse områdene har vi ikke hatt tilstrekkelig gjennomslag for i dagens konstellasjon.

For å sikre en mest mulig raus, sosial og grønn politikk har Ullensaker Venstre derfor valgt å ikke velge side foran valget. Vi vil at velgerne skal få mulighet til å vise med stemmeseddelen at de ønsker mer grønn politikk i en kommune i vekst, og dermed vil valgresultat og valgforhandlinger vise veien videre. Vi vil sikre at våre velgere får den grønne politikken de ønsker, og vil jobbe hardt for å øke vår oppslutning for å bidra til en god sentrumspolitikk i neste valgperiode.

Godt valg!

Roger Axelsson, ordførerkandidat