Fremtiden er grønn og liberal

Foto: Jo Straube

– Gratulerer til Oslo Unge Venstre med et fantastisk resultat ved årets skolevalg, sier Espen Ophaug, leder i Oslo Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Gratulerer Oslo Unge Venstre

Oslo Unge Venstre fikk ved skolevalget i år en oppslutning på 10, 2(+2,4) prosent og ble med dette tredje største parti. Partiet har blitt størst på skoler som Foss, Katta og Elvebakken.

– Dette er et klart signal om at fremtiden er grønn og liberal. Unge Venstre har over flere valg levert gode resultater og dette er et fantastisk løft for Oslo Venstre inn i sluttspurten før valglokalene stenger mandag kveld, påpeker Ophaug.

– Ofte blir partier straffet for å ta ansvar, men nå ser vi at ungdommen tar ansvar. Dette viser at ungdommen vil ha en skole med kunnskap og en fremtidsrettet klima – og miljøpolitikk i Oslo, sier Ophaug.

Historisk skolevalg.

I tillegg til å bli størst på tre skoler, har Venstre hevdet seg på tidligere Høyre-bastioner som Oslo Handelsgymnasium (OHG) og Blindern vgs. Tallene fra OHG viser en fremgang på 10 prosentpoeng fra 5,8 til 15,8. Venstre ble også nest største parti på Blindern med 26,3% av stemmene. Blindern er en fusjon av tidligere Berg og Fagerborg vgs.

– Jeg er utrolig stolt av hele gjengen i Oslo Unge Venstre som har stått på i flere uker nå for å vise at Oslo trenger Venstre. Oslo er rett og slett bedre med Venstre, sier Tor Frøytvedt Dahl, leder i Oslo Unge Venstre.

– Osloungdommen vil se et sterkt grønt og liberalt parti i posisjon som setter folk først. Oslo trenger verken betongsosialismen til venstresiden eller privatiseringskåtheten til Høyre. Oslo trenger grønne og liberale Venstre som tar vare på de svakeste, sier Oslo Unge Venstre-lederen. Venstre vil gi alle barn og unge en god oppvekst og like muligheter. Vi tar ansvar for miljøet, og gjør det enkelt å ta grønne valg.

– Dette viser at ungdommen vil ha en grønn og liberal politikk i Oslo, og det skal vi sørge for at blir en realitet når stemmene telles opp mandag kveld, avslutter lederen i Oslo Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**