Kathrin Pabst fra Grimstad tett på fylkestingsplass

Malin Andrea Eriksen

To dager før valget viser en meningsmåling i Fædrelandsvennen at Kathrin Pabst fra Grimstad bare mangler noen få stemmer på å bli Venstres tredje fylkestingsrepresentant. Venstre går mest fram på målingen og med 6,5 % oppslutning (+ 2,3 fra august).

Med samme valgdeltakelse som i 2011, vil 116 stemmer nye stemmer være nok til å sikre en svært dyktig kvinne plass i fylkespolitikken.

Grimstad-folk bør benytte sjansen og stemme inn Kathrin

Kathrin Pabst jobber til daglig som leder for fagseksjonen ved Vest-Agder-museet i Kristiansand, og er i tillegg forfatter og foredragsholder. Hun er utdannet etnolog, med doktorgrad i etikk og en særskilt faglig interesse for arbeidet med følsomme og kontroversielle tema som folk flest ikke vil snakke eller vite om. Hun har tidligere arbeidet ved Grimstad By Museer og sto bak den nye utstillingen i Ibsenhuset til Ibsen-jubileet i 2006.

Pabst er ny i politikken, men har lang erfaring fra styreverv. Hun er opptatt av åpenhet, toleranse og rettferdighet, og at spesielt barn og ungdommer må ivaretas på best mulig måte.

“Jeg kjenner Kathrin som en svært dyktig kvinne, med kompetanse og erfaring som er mangelvare i fylkespolitikken. Grimstad-folk bør virkelig benytte sjansen og stemme inn Kathrin på fylkestinget”, sier Venstre-ordfører Hans Antonsen i Grimstad.

Her skriver Pabst om felles møteplasser som tiltak mot ensomhet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**