Valgresultat 2015 for Venstre

Det endelige resultatet av kommunestyrevalget 2015 i Tromsø er klart. Venstre fikk 1644 stemmer og totalt 4,9 %, det beste valget i Tromsø siden 1979. Vi beholder to mandater, og er i år nærmere å vinne et tredje enn å tape vårt andre. Takk til alle som stemte på oss, eller ga noen av våre kandidater en slenger.

Venstres gruppe i kommunestyret ser slik ut:

Jonas Stein
Morten Skandfer

Irene Dahl (1. vara)
Kine Bergheim (2. vara)
Arne-Wilhelm Theodorsen (3. vara)
Marie Fangel (4. vara)

Kommunestyregruppen vil i løpet av de neste dagene konstituere seg og velge gruppeleder. Det er kommunestyret som formelt deler inn seg selv i komiteer og velger andre råd og utvalg. Det blir først klart i oktober hvilke komiteer våre representanter får sitte i (det konstituerende møtet er 14. oktober).

Arbeiderpartiet, SV og Rødt forhandler om et grunnlag for å danne et byråd og et politisk samarbeid. Venstre er innstilt på å opptre som et ansvarlig og konstruktivt opposisjonsparti i kommunestyret hvis de tre partiene blir enige om et rød-rødt samarbeid. Vi gikk til valg på å arbeide for et grønt, sosialt og liberalt Tromsø, og det blir vår oppgave å arbeide for de neste fire årene i kommunestyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**