Årsmøte i Nordland Venstre avholdt

Vefsn-delegasjon sammen med stortingsrepresentant Skjelstad på fylkesårsmøte i Bodø
Lokallagsleder Franziska Wika sammen med nestelederen Per Christian Enger og stortingsrepesentant André Skjelstad på fylkesårsmøte i Bodø, 14.2.2016, Foto: privat

I helgen var leder for Vefsn Venstre, Franziska Wika og nestleder Per Christian Enger på plass på årsmøte i Nordland Venstre med hele 5 forslag til uttalelser i bagasjen.

Norsk asylpraksis må være i samsvar med Den europeiske menneskerettighetskonvensjonen EMK
Delt omsorg – barnets beste eller foreldrenes behov?
Vi krever offentlig innsyn i TISA-forhandlingene
Ingen endring i lufthavnstrukturen på Helgeland
Venstre krever ambulerende team i regi av UDI

Vi fikk gjennomslag for uttalelsen om ambulerende team Nordland Venstre krever ambulerende team i regi av UDI

Flyplasstrukturuttalelsen gikk uten endringer til styret og omsorgsuttalelsen ble spilt inn i landsmøteforberedende diskusjon om tema barn, unge og oppvekst.

Våre delegater bidro til politisk diskusjon med innlegg om åpenhet i TISA forhandlingene og salg av statsskog.

Stortingsrepresentant André Skjelstad var hovedgjest i Nordland Venstres årsmøte. Han presenterte hovedsakene i norsk politikk, Venstres profilområder og landsmøtets hovedtema 2016 – Barn, unge og oppvekst. Vefsn Venstre benyttet anledningen å invitere han til å besøke Mosjøen for å dele ut Vefsn Venstres Miljøpris 2016.

Valgt på årsmøte:
Carola Karl Urvik ble valgt til å representere Nordland Venstre på landsmøte 15.-17. april i Tønsberg.
Franziska Wika ble valgt inn i nominasjonskomiteen for Stortingsvalget 2017 og 4. vara til styret i Nordland Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**