Drøbak skole må ha et forsamlingsrom

Line Stokholm håper på støtte til forslag om at forsamlingsrommet på Drøbak skole må settes i stand., Foto: Ivar Ruud Eide

-Vi håper Høyre og Arbeiderpartiet støtter vårt forslag slik at elever, lærere og foreldre igjen kan få et forsamlingsrom, skriver Venstres Line Stokholm i dette innlegget

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

Under en juleforestilling på Drøbak skole i fjor besvimte en gutt på grunn av det dårlige inneklimaet i skolens forsamlingsrom. Venstre tok opp saken i utvalg for oppvekst, omsorg og kultur.

Kommunen iverksatte undersøkelse av forholdene, og konkluderte med at forsamlingsrommet ikke kunne brukes uten at ventilasjonsanlegget og også rømningsveiene ble utbedret. I stedet for at de kritikkverdige forholdene ble rettet opp, ble rommet stengt, og i snart et år har elever og lærere på Drøbak skole ikke hatt et rom de kan samles i for klassesarrangementer, forestillinger, avslutninger o.l.

På mandag skal budsjettet for neste år vedtas i kommunestyret, og det er i år Høyre og Arbeiderpartiet som samarbeider om budsjettet, og som dermed har ansvaret for hvilke prioriteringer som gjøres, og hva det bevilges penger til i kommunen.

Venstre har fremmet et forslag om at forsamlingsrommet på Drøbak skole prioriteres innenfor den rammen som er avsatt i budsjettet til rehabilitering av kommunens bygninger, og vi håper H/Ap også ser hvor viktig det er at en skole har et rom der lærere og elever kan samles, og støtter vårt forslag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**