Tønnessen på Tinget

Geir Arild Tønnessen
Geir Arild Tønnessen, Foto: Sveinung Bråthen

Geir Arild Tønnessen vil vinne valget for Telemark Venstre i 2017.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

– Nå gjelder å gjøre et godt valg i september 2017. Det er på tide at Venstre igjen får inn en representant fra Telemark, sier førstekandidat Geir Arild Tønnessen. Han har vært varaordfører i Skien i 2 perioder og er nå leder for Hovedutvalget for klima, miljø og næring i kommunen.

Med seg på laget har han på andreplass på lista gullsmed og grunder Eli Taugbøl fra Kviteseid og tredjekandidat Olav Kasland, ordfører i Bø.

Geir Arild forteller at Telemark Venstre nettopp har lagt bak seg et godt besøkt årsmøte hvor Venstres kommende Stortingsvalgprogram” På lag med framtida” ble diskutert med stort engasjement.

Vi i Venstre vet at de politiske valgene vi tar i dag, vil påvirke framtidige generasjoners muligheter. Klimaproblemene må løses slik at de som er barn og ungdom i dag, kan vokse opp i en verden som er bedre enn den var i går. Vi må skape arbeidsplasser som vi kan leve av i generasjoner fremover, og vi må sørge for at alle får en skolegang og en utdannelse som setter oss i stand til å møte framtidas utfordringer, uansett hvordan de vil se ut.

I en enstemmig vedtatt uttalelse sa også årsmøtet bl a at Venstre ønsker (..) “å arbeide for en regjering der ytterpunktene i norsk politikk ikke er dominerende og toneangivende. De politiske løsningene for Norge må dannes i et samarbeid med sentrumspartiene og ikke mot ytterkantene. Telemark Venstre vil derfor at Venstre går til valg på at Norge skal få en ny regjering bestående av H, Krf og Venstre.”

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**